Pentru majoritatea femeilor din intreaga lume, simptomele premenstruale sunt o certitudine si sunt prezente in fiecare luna. Sindromul premenstrual afecteaza pana la 90% din populatia de sex feminin, in perioada fertila.

In aproximativ 10% dintre aceste cazuri, simptomele fizice si psihice sunt atat de intense incat se instaleaza forma mai severa a sindromului premenstrual, numita tulburarea disforica premenstruala.

Se consideră că 3/4 dintre femeile aflate în perioada fertilă prezintă semne ale sindromului premenstrual, fie că e vorba de pofte alimentare, de crampe, sensibilitate la nivelul sânilor, fluctuații de dispoziție sau oboseală. Dar tulburarea disforică premenstruală este diferită. Aceasta cauzează simptome emoționale și fizice, ca și sindromul premenstrual. Spre deosebire de acesta, în cazul tulburării de care vorbim, ele interferează cu activitățile cotidiene, inclusiv performanța la muncă, viața socială și relațiile femeilor afectate.

Daca aveti tulburare disforica premenstruala, exista multiple simptome si semne pe care le puteti observa. Acestea se clasifica in simptomele de ordin psiho-emotional si cele de ordin fizic, fiind variabile de la persoana la persoana si variabile chiar pentru aceeasi persoana, de la o luna la alta.

Desi prezenta individuala a acestor factori nu poate cauza tulburare disforica premenstruala, acestia pot creste semnificativ sansele de a dezvolta tulburarea.
Astfel, factorii de risc pentru aceasta afectiune includ istoricul familial de tulburare disforica premenstruala, istoricul familial sau personal de afectiuni psiho-emotionale precum anxietatea sau depresia, fumatul si nivelul crescut de stres.

Simptomele apar de obicei cu două săptămâni înainte de debutul menstrei și durează câteva zile după acesta. Cel mai adesea sunt severe și debilitante.

Simptomele pot fi:

• schimbări de dispoziție
  • depresie sau sentimente de lipsă de speranță
  • furie intensă
  • tensiune, anxietate, iritabilitate
  • interes scăzut față de activitățile uzuale
  • dificultăți de concentrare
  • oboseală
  • modificări de apetit
  • probleme de somn
  • crampe și balonare
  • sensibilitate la nivelul sânilor
  • dureri de cap
  • dureri musculare sau articulare
  • bufeuri
  • sentimentul lipsei de control

Medicația și învățarea unor tehnici de relaxare cu ajutorul unui psiholog pot fi utile pentru gestionarea acestei forme de depresie.

Similar Posts