Multora dintre noi le este teama atunci cand sunt nevoiti sa calatoreasca cu avionul desi cu totii am auzit ca zborul într-un avion comercial este mai sigur decât conducerea pe autostrada.

Cele mai cumplite momente sunt acelea cand avionul trece prin stari de turbulenta.

Ce este de facut?

Alegerea unui scaun în centrul avionului este cel mai bun loc pentru cei ce au frica de inalitime si zborul cu avionul, deoarece vă poziționează în centrul punctului de gravitație al avionului.

Când zborul este turbulent, priviți pe fereastra pentru a va păstra perspectiva  mentală. Uitati-va la orizont – cu excepția cazului în care sunteți în zbor de noapte sau sunt nori – și veți observa punctul lui Tom Bunn: orizont nu se mișcă și avionul nu se mișcă foarte mult în raport cu orizontul.

Cereti medicului dvs sa va prescrie medicamente pentru anxietate pe care sa le luati in timpul zborului.

Lasati-va capul moale pe spate si mentineti ochii inchisi atuci cand zborul devine dur. Încercarea de a citi sau de a viziona ecranul telefonului, tabletei sau laptopului vă poate face rau rapid. Închiderea ochilor tăie stimulul trimis în creier și menținându-ți capul nemiscat vei menține lichidul din urechea internă, si nu il vei mai inghiti, lucur care iti va da senzatia de greață.

Respirația anxietății este scurtă, superficială și rapidă. Respirația stresată este profundă, lentă și concentrată. Cu cât zborul vă face mai anxios, cu atât mai mult trebuie să vă administrați respirația. Închideți ochii, încetiniți respirația și călătoriți in afară avionului. Practic ganditi-va la altceva si repetati: „Acest lucru va trece in curand cu bine”.

Învățați-vă să meditați înainte, în timpul și chiar după zbor. Pe lângă încetinirea respirației, vă calmează nervii, vă reduce anxietatea și vă menține concentrarea asupra momentului, mai degrabă decât raritatea unei probleme în avion.

Folosiți cât mai multe tehnici de distragere a atenției. Faceți un cuvânt încrucișat,  sau puzzle Sudoku, ascultați muzică, încercați să dormiți, să ascultați vorbele de la ceilalți pasageri, să va jucați cu telefonul dvs. sau să faceți ceea ce face US Navy SEALS pe ​​zboruri lungi: numărați înapoi de la 1000 la 1 și porniți din nou când ajungeți la 1.

Stați departe de mâncăruri pe bază de băuturi, grase sau picante. Manancati alimente usor de digerat si hidratati-va adesea cu apa.

Ai frica de zbor cu avionul?

Te astept sa vorbim!

Impreuna vom invinge!

FA O PROGRAMARE