Ti s-a intamplat macar o data in viata sa spui, sa faci sau chiar sa nu faci ceva care ti-a produs remuscari. Gandurile neplacute si parerile  de rau ti-au afectat viata de zi cu zi. Fara a avea curajul confruntarii cu partenerul,  problema se acutizeaza iar frica de de a vorbi si lamuri lucrurile se intensifica, ajungand sa evitam contactul cu persoane care nu de mult timp ne erau dragi.

Iata mai jos 6 modalitati pentru a trece peste frica confruntarii:

1. Identifica problema

Nu iti vei schimba comportamentul daca nu vei fi convins ca ceea ce faci acum chiar nu mai functioneaza. Cand esti nervos sau iti este frica sa vorbesti, cea mai buna solutie este sa taci.

Scrie pe o foaie toate problemele pe care ai vrea sa le spui in confruntarea pe care o eviti.

2. Scrie ce ai avea de castigat daca te-ai confrunta.

Pe aceeasi foaie de hartie, fa o lista cu lucrurile pe care le-ai avea de castigat daca te-ai avanta intr-o confruntare cu partenerul tau. De exemplu: relatia se poate imbunati, problemele s-ar putea rezolva, ai putea deveni mai fericit.

De cate ori esti tentat sa taci, citeste ambele liste si identifica logica confruntarii.

3. Reanalizeaza presupunerile pe care le faci cu privire la confruntare.

Frica de confruntare este adesea bazata pe o presupunere gresita: „”A te confrunta cu cineva este rau sau nu este de bun simt””, „”Daca spun ca nu sunt de acord, relatia se va termina””. Chiar daca in copilarie ai mers pe coji de ou pentru ca indraznit sa te confrunti, acum, adult, nu trebuie sa mai ai aceasta teama!

4. Incepe confruntarea cu cea mai neinsemnata problema. Cea mai mica. Nu ii face o lista de probleme pe care sa i-o plasezi dintr-o data. Incepe cu ceva minor, astfel vei castiga increderea partenerului de dialog.

5. Inceteaza sa ceri si sa dai „declaratii” ca la politie. Nu fii arogant sau ironic. Inlocuieste „”esti atat de nepasator ca niciodata nu vii la timp la sedinta de grup”” cu „” Imi fac griji referitoare la intarzierile tale. Este posibil ca membrii grupului de sedinta sa se simta nerespectati””

Nu fii acuzatorul de serviciu! Inainte de a face o acuzatie, respira adanc si calmeaza-ti nervii.

6. Continua sa practici confruntarea

A sti sa confrunti pe cineva este mai mult o stiinta. Ceea ce merge bine cu o persoana, poate fi dezastruos cu o alta. Practica insa, este exercitiul prin care vei putea fi capabil sa stii cand sa taci sau cand sa vorbesti si mai ales cum sa te exprimi.

Nu iti poti invinge teama de a confrunta pe cineva sau de a face fata unei situatii? Te astept sa vorbim si sa invatam cum sa trecem mai departe!

Fa o programare!